ارز دیجیتال و بلاکچین
ارز دیجیتال و بلاکچین

ارز دیجیتال و بلاکچین

پیش بینی های دقیق یک تحلیلگر از قیمت بیت کوین تا کنون؛ ۴ ماه دیگر ۱۶۰۰۰ دلار؟!

یک تحلیلگر ناشناس که قیمت فعلی بیت کوین را از قبل درست پیش بینی کرده بود، حالا بر این باور است که تا اکتبر ۲۰۱۹ یعنی حدود ۴ ماه دیگر قیمت بیت کوین به ۱۶۰۰۰ دلار خواهد رسید. او این پیش بینی های خود را از ژانویه ۲۰۱۹ در یک پست منتشر کرده است.

او در این پست خود که در تاریخ ۲۰۱۹/۱/۲۱ منتشر کرده است، با این حرف شروع می‌کند که کف قیمت همان دسامبر ۲۰۱۸ بود و در حال حاضر ما در بازار گاوی قرار داریم. بنابراین او از اویل سال میلادی جاری به این نکته اشاره کرده بود که بازار گاوی در حال شکل گیری است. او همچنین در آن زمان گفته که ما در ۳ ماهه انباشتی قرار داریم (که  منظورش ژانویه، فوریه و مارس است) و بعد از آن قیمت کم کم بالا می‌آید و بعد بوم!

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط یک تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال

به شکل عجیبی این پیش بینی‌ها درست از آب در آمدند، روند خرسی پیشین بازار از اواسط دسامبر ۲۰۱۸ معکوس شد و بازار گاوی همانطور که او تحلیل کرده بود تا کنون ادامه یافته است و دقیقا همانطور که او پیش بینی کرده بود ۳ ماه انباشی در ژانویه، فوریه و مارس داشت تا اینکه در آوریل قیمت بیت کوین شروع به ترکیدن کرد و به بالا رفتن ادامه داد.

در آخر او عنوان کرده است که بعد از یک افزایش قیمت آرام شاهد یک انفجار خواهیم بود! به نظر می‌آید که بعد از رخ دادن دو پیش بینی اول او یعنی ۵۳۰۰ دلار در آوریل و ۹۲۰۰ در جولای، به این انفجار نزدیک شده باشیم.

قیمت بیت کوین در اکتبر ۲۰۱۹ به ۱۶۰۰۰ دلار خواهد رسید

پیش بینی بعدی او این است که در اکتبر ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین به ۱۶۰۰۰ دلار خواهد رسید. این پیش بینی کمی افراطی به نظر می‌آید و لازمه آن ادامه بازار گاوی در کل طول تابستان است. بیتکوین برای رسیدن به این سطح هدف نیاز دارد که نسبت به قیمت فعلی حدود ۷۲ درصد افزایش قیمت داشته باشد. البته با توجه به اینکه بیت کوین در طی ۳ ماه اخیر ۱۲۷ درصد افزایش قیمت داشته است، اینکه بتواند به این روند ادامه دهد و ۷۲ درصد دیگر هم رشد کند، خیلی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط یک تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال

با یک نگاه سریع به نمودار بلند مدت بیت کوین، می‌توان دید که آخرین باری که بیت کوین در سطح ۱۰۰۰ دلار بوده است بر می‌گردد به ژانویه ۲۰۱۸، زمانی که بیت کوین در حال سقوط آزاد بود. برای اینکه بیت کوین بتواند به این قیمت پیش بینی شده برسد، باید از مقاومت‌های جدی ۱۰۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۳۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ عبور کند.

پیش‌بینی های این تحلیلگر ناشناس که در ژانویه امسال پست شده است، تا کنون به شکل فوق‌العاده‌ای درست درآمده‌اند وهمین به امر به پیش‌بینی های آینده او اعتبار می بخشد. اگرچه به نظر می‌اید که او در پیش بینی‌های سال ۲۰۲۰ خود کمی افراط کرده است. او بر این باور است که بیت کوین در ژولای ۲۰۲۰ به ۵۶۰۰۰ دلار و در نوامبر ۲۰۲۰ به ۸۷۰۰۰ دلار خواهد رسید!

این مقاله صرفا یک ترجمه است و میهن بلاکچین هیچ توصیه‌ای مبنی بر سرمایه‌گذاری بر اساس این پیش بینی‌ها ندارد.


منبع: میهن بلاکچین

برق برای استخراج بیت کوین در ایران با تعرفه صادراتی محاسبه خواهد شد!

به نظر می رسد به دلیل افزایش استخراج ارزهای دیجیتال در ایران و البته نزدیک شدن به فصل گرما و بالا رفتن تعرفه برق ، دولت ایران قصد دارد تغییراتی در تعرفه میزان برق مصرفی برای استخراج کنندگان بیت کوین اعمال کند.

وزارت نیرو پیشنهادی به دولت ارائه داده است که افرادی که قصد وارد کردن دستگاه‌های دست دوم به کشور برای استخراج بیت کوین را دارند شناسایی شوند و تعرفه برق آنها با نرخ‌های مناسبی مثل نرخ برق صادراتی محاسبه شود.به گزارش خبرگزاری فارس، همایون حائری در پاسخ به سؤال آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای برخورد و شناسایی مشترکانی که از برق ارزیان و یارانه‌ای کشور برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند دارد یا خیر، گفت:

تعرفه برق صادراتی برای استخراج بیت‌ کوین

وی افزود: وزارت نیرو به دولت پیشنهادی داده که با تعیین نرخ‌های مناسبی به این موضوع ورود کنیم. یکی از کارهایی که وزارت نیرو می‌تواند انجام دهد این است که فعلا تعرفه برق صادراتی را برای این مشترکان مصوب و سپس برای آنها اعمال کند.

معاون وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید چرا وزارت نیرو به تازگی بعد از یک سال به فکر شناسایی این مشترکان و ایجاد تعرفه برق صادراتی افتاده است، گفت: از سال گذشته این موارد مطرح بود و در سال جاری استخراج کنندگان بیت کوین افزایش پیدا کرد. بنابراین وزارت نیرو پیشنهاد خود را به دولت ارائه کرد و اتفاقا چندین بار در کمیسیون اقتصادی دولت روی آن بحث و تبادل نظر شد.

مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید

حائری خاطرنشان کرد: برای هر رمز بیت کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود و اگر این رشد مصرف ادامه پیدا کند با این شرایط سخت برای ایجاد ظرفیت جدید نیروگاهی ما ناگزیر هستیم که به سمت ایجاد تعرفه صادراتی برق برای استخراج کنندگان بیت کوین حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید در حال حاضر آیا مشخص است که چقدر برق توسط این مشترکان استفاده می‌شود، گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از این وضعیت ارائه کرد اما اگر این روند ادامه یابد مصرف برق استخراج کنندگان بیت کوین به ۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

استخراج بیت‌کوین در گاوداری‌ ها، مدارس و مساجد

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه به هر حال برق در ایران بسیار ارزان است و سرمایه‌گذاران بیت کوین ایران را بهترین مکان برای فعالیت خود می‌دانند، ادامه داد: اگر کنترل و نظارت برای این مصرف کنندگان نباشد مصرف برق این سرمایه‌گذاران که اتفاقا در برخی گاوداری‌ها، مساجد و یا حتی مدارس فعالیت می‌کنند به ۲۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

میزان واردات و صادرات برق

معاون وزیر نیرو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید میزان واردات برق در حال حاضر چقدر است و چه میزان برق صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر به دلیل قوی بودن شبکه صنعت برق ایران کشورهای همسایه شبکه برق ایران را با کیفیت می‌بینند بنابراین در حال حاضر میزان واردات ۳۵۰ مگاوات و میزان صادرات ۱۲۰۰ مگاوات است.

حائری با اشاره به اینکه امسال نیز در تلاش هستیم مدیریت مصرف برق را اجرایی کنیم، گفت: رشد مصرف برق به طور میانگین ۵ درصد بود که در سال گذشته ما با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف این رشد مصرف به ۲.۹ درصد رسید و در تلاشیم امسال نیز این رشد را به ۲.۵ درصد برسانیم.

ویژگی جدید مرورگر بریو (Brave)؛ در توییتر فعالیت کنید جایزه بگیرید!

مرورگر بلاکچینی بریو (Brave) در نسخه نایتلی (Nightly version) خود در حال آزمایش روش انعام دهی جدیدی برای پلتفرم توییتر است.

سایت بریو جزییات بیشتری در مورد این ویژگی انعام دهی یا tipping بیان کرده است و در آن توضیح داد:بریو نایتلی (Brave Nightly) در واقع نسخه توسعه یافته و آزمایشی این مرورگر است که تبلیغات و ردیابی های وبسایت ها را مسدود می کند. کاربران بریو نایلتی به وسیله برنامه بریو ریوارزد (Brave Rewards) یا همان جایزه دهی بریو به ویژگی جدید انعام دهی برای توییت ها دسترسی دارند. این ویژگی طراحی شده است تا به تولید کنندگان محتوا با توکن اصلی مرورگر بریو یعنی توکن بت جایزه داده شود.

زمانی که توییتر را از مرورگر دسکتاپی بریو (Brave) مشاهده می کنید، زیر هر توییت دکمه انعام دهی (tip) قابل رویت است. با کلیک بر روی دکمه tip می توانید به طور مستقیم به نویسنده آن توییتر انعام دهید. این انعام ها سریعا و در کسری از ثانیه به حساب بریو ریوارزد (Brave Rewards) نویسنده آن توییت ارسال می شود.

بریو ریوارزد (Brave Rewards) به کاربران امکان می دهد که به هنگام تماشا ویدیو در یوتیوب نیز به تولید کنندگان آن ویدیو انعام دهند.

مرورگر بریو (Brave) در اواخر ماه آوریل ویژگی تبلیغات بریو (Brave Ads) را عرضه کرد، تبلیغات بریو (Brave Ads) گزینه ای است که به کاربران این مرورگر امکان می دهد تا در صورت مشاهده تبلیغات ۷۰ درصد از سهم تبلیغات را به صورت توکن بت دریافت کنند.

همانطور که در اواخر ماه دسامبر گزارش شد، بریو مرورگر پیش فرض گوشی های هوشمند HTC شده است و در گوشی اچی تی سی اکسدوس ۱ از پیش نصب شده است. این گوشی اولین گوشی بلاک چینی است که از چندین بلاکچین نظیر شبکه های بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند.

در حال حاضر بت با قیمت ۰.۳۵ دلار معاملع می شود که ۲.۲۲ درصد افزایش قیمت داشته است. ارزش بازار فعلی این توکن ۴۳۹ میلیون دلار است.