ارز دیجیتال و بلاکچین
ارز دیجیتال و بلاکچین

ارز دیجیتال و بلاکچین

فارم ماینینگ چیست؟ مزرعه استخراج ارزهای دیجیتال!


افراد هنگامی که برای اولین بار کلمه ی فارم ماینینگ یا همان مزرعه استخراج را می شنوند ممکن است در ذهن خود یک مزرعه ای را در نظر بگیرند که در کنار گندم و سایر محصولات و حتی مزارع دیگر، یک سری دستگاه هایی وجود دارند که به ماین یا استخراج بیت کوین می پردازد که البته خیلی هم تصور اشتباهی نیست. اما واقعیت با آنچه که تصور می کنید کمی متفاوت است. پس برای فهمیدن اینکه فارم ماینینگ چیست با این مقاله همراه باشید.


معدن بیت کوین

استخراج (ماینینگ) بیت کوین یکی از راه های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال است که خیلی از سرمایه گذاران را مشتاق کرد تا به این حوزه وارد شوند و سودهای کلان کسب کنند. اگر می خواهید استخراج را با زبانی ساده متوجه شوید پیشنهاد می کنیم میهن پادکست – استخراج ارز دیجیتال به زبان ساده را گوش بدهید و اگر می خواهید به صورت فنی تر با این موضوع آشنا شوید مقاله استخراج بیت کوین چیست را مطالعه بفرمایید، اما به طور خلاصه باید گفت استخراج بیت کوین فرآیندی است که از طریق آن تراکنش های شبکه بیت کوین تایید و در پی آن بیت کوین های جدید تولید می شوند. تایید تراکنش های بیت کوین توسط ماینرها انجام می شود. اما آیا ماینر، انسان است؟ خیر، ماینر یک دستگاه است که عملیات تایید تراکنش ها را انجام می دهد اما شخصی که این دستگاه ها را خریداری می کند به همراه دستگاه استخراج خود، مجموعا ماینر نامیده می شود.  ماینرهای بیت کوین به ازای هر بلاکی که ماین یا استخراج میکنند از شبکه 12.5 بیت کوین جایزه می گیرند. اینکه برای این کار نام ماین یا استخراج انتخاب شده به این دلیل است که استخراج بیت کوین مانند استخراج طلا در معدن کاری سخت و ارزشمند است و جایزه ی شبکه به ماینرها هم دقیقا به پاس تلاشی است که برای شبکه انجام می دهند.


فارم ماینینگ

با توجه به درآمد حاصل از ماینینگ بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم گرفتند تا تعداد دستگاه های خود را افزایش دهند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. اما نکته اینجاست که دستگاه های ماینینگ دارای صدا و مصرف برق زیادی می باشند، بنابراین نمی توان تعداد زیادی از دستگاه های ماینینگ را در کنار هم و در یک منزل مسکونی نگهداری کرد. بنابراین سرمایه گذاران در مقیاس های بزرگ تر، سوله هایی را برای این کار در نظر می گیرند که معمولا خارج از شهر هستند که صدای تولیدی آن، کسی را اذیت نکند و همچنین در هزینه برق صرفه جویی شود، همچنین عوامل مربوط به استخراج بیت کوین در ایران نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. اما مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ، به تعداد قابل توجهی از دستگاه های استخراج جهت استخراج ارزهای دیجیتال (بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری) می گویند.


الزامات راه اندازی فارم ماینینگ

قطعا راه اندازی فارم ماینینگ به همین سادگی ها نیست و قبل از راه اندازی آن می بایست یک سری ملزوماتی را رعایت کرد. این ملزومات را می توان به 7 بخش تقسیم کرد که عبارتند از:

  • بررسی و مشاوره توسط یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه
  • ساخت یک کیف پول جهت ارسال جایزه ماینینگ به آدرس آن کیف پول
  • نصب و استفاده از نرم افزارهای ماینینگ مانند BTC miner و CG mine و …
  • عضویت در استخر ماینینگ
  • خرید تجهیزات و دستگاه های ماینینگ
  • تامین انرژی برق مورد نیاز برای ماینینگ
  • تهیه تجهیزات تهویه و وسایل خنک کننده

برای اطلاع از هر یک از بخش های نام برده شده می توانید روی لینک های موجود کلیک کنید تا مقاله های مرتبط به هر یک را مطالعه بفرمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.